Poslovni.hr o Kesi

I ako im je primarna funkcija prenošenje stvari s jednog mjesta na drugo ili da se u njih pospreme svakodnevne potrepštine malo se koji predmet nakon ženskih torbi na tržištu pozicionirao s takvom sigurnošću.

Čak se suvremena psihologija zabavila pitanjem zašto je baš ovaj modni dodatak postao statusnim simbolom i ‘mračnim predmetom želja’ te se skovao i termin ‘bagology’. S njihova se gledišta, kažu, iz načina na koji žene nose torbicu može saznati puno o njenom karakteru. Ne ulazeći dublje u tu problematiku, već je s površine jasno da osim što su neosporivo nužne i praktične, torbe danas dolaze u toliko različitih varijanti, oblika, dizajna i boja da je gotovo nemoguće izbjeći pretvaranje u strastvenog kolekcionara. Pritom nema većeg zadovoljstva od onog kada se dođe do kakvog unikatnog ili primjerka iz ograničene linije.

Na sreću, danas postoje mladi i odvažni dizajneri koji ruše granice i inovacijama kreiraju vrhunske modele. Hrvatsko se tržište svojom originalnošću po tom pitanju nimalo ne razlikuje od ostatka svijeta.

Iza imena Kesa stoje 23-godišnje studentice matematike i građevine iz Splita, Nikolina Pleić i Matea Markota, a ideja za pokretanjem vlastite linije torbi došla je spontano i uz kavu.

“Željele smo izraditi platnene torbe koje bi bile jednostavne i praktične, a opet originalne i dostupne svima. Počele smo 2014. i nedugo nakon uspješne prve kolekcije torbi, ponudu smo proširile i ruksacima. Šivati i krojiti učile smo usputno - jedna od druge ili pak od naših majki”, ispričale su za Poslovni dnevnik. Ime Kesa odabrano je jer se ova riječ u Splitu koristi za sve, od obične plastične vrećice do platnenog cekera.

“Najčešće koristimo pamučne tkanine u kombinaciji s eko kožom kako bi dobile praktične ruksake koji se lako održavaju. U ljetnoj sezoni koristimo prozračnije materijale i jutu. Težimo tome da ruksaci budu praktični, a ujedno i jednostavni za napraviti. Ovo drugo nam, doduše, često ne pođe za rukom”, saznali smo.

Kupci koji traže neki od modela Kese vrlo su raznoliki, no većinom prevladavaju mlađe generacije, a i bazirane su na online prodaju, što jednim dijelom isto utječe na profil kupaca. Ruksake naručuju i izvan Hrvatske, najčešće Europe, ali Kese su se slale i na druge kontinente. Pleić i Markota kažu da ih veseli kada njihov dizajn i trud zavole ljudi različitih stilova. Uz to, posebna je nagrada kada se prepozna da je svaki komad ručno izrađen jer je to trenutak u kojem se njihov trud, kažu, isplati i što ih potiče da i dalje rade.

Trenutno su fokusirane na dizajn i izradu nove ljetne kolekcije, a već neko vrijeme planiraju i liniju platnenih torbi s ilustracijama mladih kreativaca. U izradi je i web stranica Kese, zamišljena kao spoj web shopa i bloga. Kesa se može pronaći i na različitim umjetničkim i dizajnu posvećenim festivalima koje osim kao prodajni kanal cijene i kao priliku da se, u dobroj atmosferi, predstave i druže sa svojim kupcima.

“Današnja modna scena u Hrvatskoj dosta je napredovala u odnosu na vrijeme kad smo mi tek počinjale s radom. Sve se više pazi na materijale od kojih su ruksaci izrađeni, ljudi traže originalan dizajn, a važno im je i da su ruksaci ručno, a ne masovno proizvedeni. Sve se manje cijeni takva moda, kupci su osvijestili kako veliki modni lanci jednostavno ne posluju održivo. Jedan od faktora koji je nama možda i najvažniji u prodaji je činjenica da je svaki naš ruksak ručno izrađen od nule i to da smo ih, s guštom, izradile baš nas dvije. To je vrsta transparentnosti koju veliki modni lanci jednostavno nemaju jer proizvodnju prebacuju na istok u potrazi za jeftinijom radnom snagom”, istaknule su Pleić i Markota.

 

http://www.poslovni.hr/hrvatska/foto-gooma-yedro-i-kesa-domaci-su-brendovi-koji-svoje-kupce-nalaze-i-daleko-preko-nasih-granica-330242